• Skriv ut
  • Kontakt
  • Kontaktinformation

    Avesta Servicecenter

    Telefon: 0226-64 50 00
    Telefontider: Måndag–fredag klockan 08.00–16.30.
    E-post: servicecenter@avesta.se 
    Besök: Kungsgatan 32, Avesta. 
    Mån, Ons, Tor klockan 10.00-16.30, Tis klockan 11.00-16.30, Fre klockan 10.00-15.00.

    Ställ en fråga

    Tack för ditt meddelande.

Dela sidan på sociala medier

Uppdatering: Försenade fakturor

Publicerad: 2022-01-11, kl 13.30

De försenade fakturorna från Avesta kommun, för december månad, har nu börjat levererats ut av PostNord. 

Någon skriver på papper som ligger på ett bord.

Uppdatering 11 januari
De försenade fakturorna från Avesta kommun, för december månad, har nu börjat levererats ut av PostNord. Det innebär att du kommer få en faktura som förfallit.

Vänligen notera att vi inte kommer skicka några påminnelser före den 4 februari då detta orsakats av en extern leverantör till oss. Faktureringen för januari månad kommer att ske som vanligt vilket innebär att du kommer få två fakturor från Avesta kommun under januari.

2021-12-30
Fakturorna har skickats från kommunen till den leverantör som ser till att fakturan levereras vidare till våra kunder. Men tyvärr har något hänt som gjort att fakturorna inte levereras vidare som planerat.

Vi ber er invänta fakturorna medan vi felsöker. Inga betalningspåminnelser kommer att gå ut för dessa fakturor så länge vi ser att leveransproblemet kvarstår.

Om ni inte kan vänta, vänligen kontakta Avesta Servicecenter för att komma i kontakt med kommunens personal som kan tillhandahålla fakturakopia eller OCR-nummer.

Vi beklagar om detta orsakat extra besvär.