• Skriv ut
  • Kontakt
  • Kontaktinformation

    Avesta Servicecenter

    Telefon: 0226-64 50 00
    Telefontider: Måndag–fredag kl. 08.00–16.30
    Lunchstängt kl. 12.00–13.00

    Besöksadress: Kungsgatan 32, Avesta
    Besökstider:
    Måndag kl. 09.00–16.30
    Tisdag kl. 11.00–16.30
    Onsdag–torsdag kl. 09.00–16.30
    Fredag kl. 09.00–15.00

    Ställ en fråga

    Tack för ditt meddelande.

Dela sidan på sociala medier

Kommunens kvalitet i korthet

Kommunens kvalitet i korthet mäter kommuners  kvalitet ur ett medborgarperspektiv och jämför kommuner med varandra.  Undersökningen handlar till exempel om öppettider i badhus och  bibliotek, kötid för att få en förskoleplats och vilket bemötande medborgarna får från kommunen

Vi jämför oss med andra kommuner

En metod att bedöma kvaliteten i verksamheterna är att jämföra sig med andra kommuner.

Kommunens kvalitet i korthet är ett verktyg att jämföra kommuner med varandra och beskriver kommunernas kvalitet ur ett invånarperspektiv. Där jämförs kommuner med varandra inom områdena tillgänglighet, trygghetsaspekter, delaktighet och information, effektivitet samt kommunen som samhällsutvecklare.

För närvarande deltar 250 kommuner i undersökningen som genomförs av Sveriges kommuner och landsting (SKL). 

Så här läser du resultaten
Varje resultat markeras med en färg för att visa hur Avesta står sig i förhållande till de andra 250 kommunerna i undersökningen. Kommunernas resultat delas in i fyra grupper. Hur Avesta kommuns resultat är i jämförelse med övriga kommuner markeras genom att använda olika färger. Mörkgrönt innebär att Avesta är bland de bästa kommunerna och rött innebär att Avesta är bland de sämsta kommunerna.

Antalet kommuner ökar varje år och det kan göra att ett resultat som var bra ett år är mindre bra i jämförelse med andra kommuner nästa år. Det kan också bli tvärtom.

 

Senast granskad 22 mars 2017.