• Skriv ut
  • Kontakt
  • Kontaktinformation

    Avesta Servicecenter

    Telefon: 0226-64 50 00
    Telefontider: Måndag–fredag kl 08.00–16.30.
    Lunchstängt kl 12.00–13.00.

    Besöksadress: Kungsgatan 32, Avesta
    Besökstider:
    Måndag kl 09.00–16.30
    Tisdag kl 11.00–16.30
    Onsdag–torsdag kl 09.00–16.30
    Fredag kl 09.00–15.00

    Ställ en fråga

    Tack för ditt meddelande.

Dela sidan på sociala medier

Så behandlas din ansökan

Vid ansökan om permanenta serveringstillstånd till både allmänhet och slutna sällskap samt tillfälliga tillstånd till allmänheten skickas ärendet på remiss till andra myndigheter.

Polismyndigheten är en obligatorisk remissinstans enligt alkohollagen. De gör en så kallad vandelsprövning av sökandes personliga lämplighet samt bedömer restaurangetableringen utifrån ordnings- och säkerhetssynpunkt.

Miljöförvaltningen bedömer de livsmedelshygieniska förutsättningarna och yttrar sig angående risken för att närboende utsätts för bullerstörningar m.m. från serveringsstället.

Skatteverket och kronofogdemyndigheten yttrar sig om eventuella skatteskulder med mera.

 

Senast granskad 15 mars 2017.