• Skriv ut
  • Kontakt
  • Kontaktinformation

    Avesta Servicecenter

    Telefon: 0226-64 50 00
    Telefontider: Måndag–fredag kl. 08.00–16.30
    Lunchstängt kl. 12.00–13.00

    Besöksadress: Kungsgatan 32, Avesta
    Besökstider:
    Måndag kl. 09.00–18.00
    Tisdag kl. 11.00–18.00
    Onsdag–torsdag kl. 09.00–18.00
    Fredag kl. 09.00–15.00

    Ställ en fråga

    Tack för ditt meddelande.

Dela sidan på sociala medier

Konsumentrådgivning

Kommunen kan erbjuda dig som är konsument eller företagare stöd, vägledning och information om vilka rättigheter och skyldigheter du har vid till exempel köp av en vara. Vi hanterar inte tvister mellan två privatpersoner eller två näringsidkare. I dessa fall kan du vid behov kontakta en jurist eller advokat.

Du kan få:

  • Information om dina rättigheter som konsument utifrån det avtal du har ingått med ett företag.
  • Vägledning i hur du gör en reklamation samt få råd om instanser där ditt ärende kan prövas.
  • Råd inför vissa köp av varor och tjänster t.ex köp av hantverkstjänst, val av elhandlare, köp av bil hos bilhandlare.

All rådgivning är kostnadsfri och sker under sekretess. 

Tidsbokning för personligt besök sker via telefontiden.
Drop-in besök är på Avesta servicecenter, torsdagar mellan 09.00-12.00 och 13:00 - 15:00.

Kontakt

Konsumentrådgivare, 0226-64 55 32. Telefontid: fredagar 08.00-09.30

Besöksadresser

Bokade besök: Markusgatan 25, Avesta

Drop-in: Avesta servicecenter, Kungsgatan 32, Avesta.

Övrig tid hänvisas du till  Hallå Konsument

Senast granskad 09 oktober 2017.