• Skriv ut
  • Kontakt
  • Kontaktinformation

    Konsumentrådgivare, 0226-64 55 32. Telefontid: fredagar 08.00-09.30

    Besöksadresser

    Bokade besök: Markusgatan 25, Avesta

    Drop-in: Avesta servicecenter, Kungsgatan 32, Avesta.

    Avesta Servicecenter

    Telefon: 0226-64 50 00
    Telefontider: Måndag–fredag kl. 08.00–16.30

    Besöksadress: Kungsgatan 32, Avesta
    Besökstider:
    Måndag kl. 09.00–18.00
    Tisdag kl. 11.00–18.00
    Onsdag–torsdag kl. 09.00–18.00
    Fredag kl. 09.00–15.00

    Sommaröppet 11 juni - 10 aug:
    Måndag, Onsdag, Torsdag kl. 09:00 - 16:30
    Tisdag kl. 11:00 - 16:30
    Fredag kl. 09:00 - 15:00
    Lunchstängt alla dagar kl. 12:00 - 13:00

    Ställ en fråga

    För att undvika spam måste du fylla i kryssrutan ovan för att visa att du är en människa.

    Tack för ditt meddelande.

Dela sidan på sociala medier

Konsumentrådgivning

Kommunen kan erbjuda dig som är konsument eller företagare stöd, vägledning och information om vilka rättigheter och skyldigheter du har vid till exempel köp av en vara. Vi hanterar inte tvister mellan två privatpersoner eller två näringsidkare. I dessa fall kan du vid behov kontakta en jurist eller advokat.

Du kan få:

  • Information om dina rättigheter som konsument utifrån det avtal du har ingått med ett företag.
  • Vägledning i hur du gör en reklamation samt få råd om instanser där ditt ärende kan prövas.
  • Råd inför vissa köp av varor och tjänster t.ex köp av hantverkstjänst, val av elhandlare, köp av bil hos bilhandlare.

All rådgivning är kostnadsfri och sker under sekretess. 

Tidsbokning för personligt besök sker via telefontiden.
Drop-in besök är på Avesta servicecenter, torsdagar mellan 13:00-16:00.

Telefontider och kontaktuppgifter hittar du i kontaktfliken högst upp till höger på denna sida.

Övrig tid hänvisas du till  Hallå Konsument

Senast granskad 18 maj 2018.