• Skriv ut
  • Kontakt
  • Kontaktinformation

    Telefon: 0226-64 55 73 
    Telefontid torsdag klockan 13:00 -15:00, fredagar klockan 09:30-11:00

    E-post: budget.konsument@avesta.se

    Besöksadresser

    Bokade besök: Markusgatan 25, Avesta
    Drop-in: Inställt tillsvidare 

    Avesta Servicecenter

    Telefon: 0226-64 50 00
    Telefontider: Måndag–fredag klockan 08.00–16.30.

    E-post: servicecenter@avesta.se 
    Besök: Mån, Ons, Tor klockan 10.00-16.30, Tis klockan 11.00-16.30, Fre klockan 10.00-15.00. Obs! Max 20 besökare i lokalen, i max 15 minuter. 

    Ställ en fråga

    För att undvika spam måste du fylla i kryssrutan ovan för att visa att du är en människa.

    Tack för ditt meddelande.

Dela sidan på sociala medier

Konsumentrådgivning

Kommunen kan erbjuda dig som är konsument eller företagare stöd, vägledning och information om vilka rättigheter och skyldigheter du har vid till exempel köp av en vara. Vi hanterar inte tvister mellan två privatpersoner eller två näringsidkare. I dessa fall kan du vid behov kontakta en jurist eller advokat. 

Vad kan du få hjälp med?

  • Information om dina rättigheter som konsument utifrån det avtal du har ingått med ett företag.
  • Vägledning i hur du gör en reklamation samt få råd om instanser där ditt ärende kan prövas.
  • Råd inför vissa köp av varor och tjänster t.ex köp av hantverkstjänst, val av elhandlare, köp av bil hos bilhandlare.

All rådgivning är kostnadsfri och sker under sekretess. På grund av rådande pandemi är sker all rådgivning via telefon.

Tidsbokning för personligt besök sker via telefontiden. Kontaktuppgifter och telefontider hittar du i kontaktfliken högst upp till höger på denna sida.

Vi tar inte emot besök men om handlingar behöver lämnas kan vi komma överens om detta när vi pratar om ditt ärende på telefon.

Kosumentrådgivningen är sommarstängd vecka 27-32.

Övrig tid hänvisas du till  Hallå Konsument

 

Senast granskad 21 juni 2021.