• Skriv ut
  • Kontakt
  • Kontaktinformation

    Anna Norgren på markavdelningen
    Telefon: 0226-64 50 64

    Avesta Servicecenter

    Telefon: 0226-64 50 00
    Telefontider: Måndag–fredag kl. 08.00–16.30

    Besöksadress: Kungsgatan 32, Avesta

    Öppettider:
    Måndag, Onsdag, Torsdag kl. 09:00 - 16:30
    Tisdag kl. 11:00 - 19:00
    Fredag kl. 09:00 - 15:00

    Ställ en fråga

    För att undvika spam måste du fylla i kryssrutan ovan för att visa att du är en människa.

    Tack för ditt meddelande.

Dela sidan på sociala medier

Information om tomtköp

Här kan du läsa om hur tomtköp går till.

Ni kan kostnadsfritt boka en tomt i två månader, då har ni tid på er att fundera på vad ni vill bygga och hur det ska finansieras. Är tomten ni är intresserade av redan bokad går det bra att ställa sig i kö.

Då ni bestämt er för att köpa en tomt skriver vi ett köpekontrakt och ni betalar en handpenning. Inom ett halvår ska bygglovsansökan vara inlämnad och inom ett år ska byggnationen vara påbörjad annars faller kontraktet och tomten går tillbaka till kommunen, handpenningen betalas inte tillbaka. När ni påbörjat byggnationen kontaktar ni oss och betalar resten av köpeskillingen. När betalningen är klar får ni köpebrevet (kvittot) som behövs för att söka lagfart hos lantmäteriet. Först när ni fått lagfart äger ni fastigheten och kan belåna den hos bankerna.

För kontakt, se ikon långt upp på höger sida.

Senast granskad 14 juni 2018.