- Skriv ut
- Dela
- Kontakt
-
Kontaktinformation
Avesta Servicecenter
Telefon: 0226-64 50 00
Telefontider: Måndag–fredag klockan 08.00–16.30
E-post: servicecenter@avesta.se
Besök: Mån, Ons, Tor klockan 10.00-16.30, Tis klockan 11.00-16.30, Fre klockan 10.00-15.00.
Obs! Max 10 besökare i lokalen, i max 15 minuter.Ställ en fråga
Tack för ditt meddelande.
Frågor och svar om att kontakta kommunen
Med vårt servicecenter är det enkelt för dig att komma i kontakt med Avesta kommun. Du vänder dig alltid till samma ställe och behöver inte hålla reda på olika telefontider eller vem som gör vad. Genom att hantera kontakter på ett ställe kan vi ge dig bättre service.
-
- Frågor och svar
- Jag hittar inga kontaktuppgifter på avesta.se, hur ska jag göra?
Ring eller maila servicecenter så hjälper vi dig.
Telefon: 0226-645000
E-post: servicecenter@avesta.seVissa verksamheter har kontaktuppgifter angivna under kontaktfliken på respektive sida. Du hittar fliken längst upp till höger på sidan.
- Hur loggar jag in på "Mina sidor"?
För att kunna läsa meddelanden som Avesta kommun skickat till dig måste du logga in i den e-tjänst som du har använt.
Om du t.ex. har sökt försörjningsstöd och fått ett sms att du har ett meddelande att läsa, så ska du logga in i e-tjänsten för ansökan av försörjningsstöd.
Vi har samlat alla e-tjänster här.
- Jag vill göra en felanmälan, hur gör jag?
För att göra en felanmälan kan du gå tillväga på flera olika sätt:
- Ring servicecenter på tel. 0226-645000
- Maila servicecenter servicecenter@avesta.se
- Felanmäl vår offentliga miljö/ infrastruktur via webben. Klicka här för att komma till rätt sida.
- Använd vår e-tjänst för felanmälan, synpunkter eller klagomål på övrig verksamhet i Avesta kommun.
- Ladda ner Avesta kommuns app och använd tjänsten för felanmälan i den. - Hur gör jag om jag vill komma i kontakt med den handläggare jag alltid haft?
Du ringer oss på servicecenter, telefon 0226-645000.
Om vi inte kan hjälpa dig ger vi dig information om hur du på bästa sätt kommer i kontakt med din handläggare. - Vilka språk hanterar servicecenter?
Servicecenter är bemannat med personer som alla pratar svenska och engelska.
- Jag föredrar att besöka kommunen, kan jag fortfarande göra det?
Ja, det kan du. Servicecenter tar emot dig tillsammans med turistinformationen och biblioteket, på Kungsgatan 32 i centrala Avesta. Ta en kölapp och vänta på din tur, välkommen!
- Jag hittar inga journummer på avesta.se, hur går jag tillväga?
Kvällar och helger håller servicecenter stängt. Men om du ringer till oss på tel. 0226-645000 får du via telefonsvar veta vilka journummer som gäller.
- Hur behandlar ni mina personuppgifter?
Läs mer på sidan Behandling av personuppgifter