• Skriv ut
  • Kontakt
  • Kontaktinformation

    Redovisningsenheten
    Besöksadress: Corneliusgatan 18
    Telefon vxl: 0226-64 50 00
    E-post: redovisning@avesta.se

    Avesta Servicecenter

    Telefon: 0226-64 50 00
    Telefontider: Måndag–fredag klockan 08.00–16.30.
    E-post: servicecenter@avesta.se 
    Besök: Mån, Ons, Tor klockan 10.00-16.30, Tis klockan 11.00-16.30, Fre klockan 10.00-15.00.

    Ställ en fråga

    Tack för ditt meddelande.

Dela sidan på sociala medier

Skicka faktura till Avesta kommun

Kommunen jobbar för att effektivisera inköp och fakturahantering genom både e-handel och e-fakturering. Digitala beställningar och fakturor ger fördelar både för dig som leverantör och för Avesta kommun.

Från och med den 1 april 2019 gäller en ny lag (SFS 2018:1277) om elektroniska fakturor som innebär att fakturor till offentlig sektor måste vara elektroniska. Kravet på e-faktura gäller vid alla inköp, upphandlade såväl som direktköp, där betalning sker mot faktura. Offentliga upphandlingar som påbörjats innan lagen trädde i kraft omfattas dock inte retroaktivt av lagen. Mer information finns att läsa på www.digg.se.

Vi vill att ni i första hand skickar e-fakturor till Avesta kommun. Det är bättre för miljön, säkrare för er som leverantör och underlättar för er att få betalt på utsatt tid då fakturan når kommunen snabbare.

Observera att en faktura i PDF-format som skickas via e-post inte räknas som en e-faktura.

Senast granskad 08 februari 2021.