• Skriv ut
  • Kontakt
  • Kontaktinformation

    Avesta Servicecenter

    Telefon: 0226-64 50 00
    Telefontider: Måndag–fredag klockan 08.00–16.30.
    E-post: servicecenter@avesta.se 
    Besök: Mån, Ons, Tor klockan 10.00-16.30, Tis klockan 11.00-16.30, Fre klockan 10.00-15.00.

    Ställ en fråga

    Tack för ditt meddelande.

Dela sidan på sociala medier

Vatten och avlopp

Avesta Vatten och Avfall AB har hand om det kommunala dricksvattnet och avloppet. Fastigheter som ligger utanför tättbebyggt område kan ha en enskild dricksvattenbrunn och ett enskilt avlopp.

Har du funderingar kring kommunalt vatten eller avlopp ska du kontakta Avesta Vatten och Avfall AB.  

De fastigheter som är belägna utanför det kommunala avloppsnätet måste istället ha ett enskilt avlopp för rening av sitt spillvatten. Läs mer om enskilda avlopp via länken här nedan.

Bor man på landet har man i regel en enskild dricksvattenbrunn. Fastigheter med enskild brunn svarar själva för att kontrollera att vattenkvalitén är bra. Läs mer om enskilda dricksvattenbrunnar via länken här nedan.

Senast granskad 29 september 2021.